Uw persoonlijke OV-chipkaart vernieuwen

In twee stappen kunt u op reis met uw nieuwe persoonlijke OV-chipkaart.

Beëindigen van uw persoonlijke OV-chipkaart:

Op een persoonlijke OV-chipkaart kunnen 3 verschillende items staan:

  1. OV-abonnement
  2. Reissaldo
  3. Automatisch opladen

1. OV-abonnement

Het kan zijn dat u nog saldo en eventuele abonnementen of andere reisproducten op uw verlopen OV-chipkaart hebt staan. De eventuele reisproducten dient u zelf via uw vervoerder over te zetten naar uw nieuwe persoonlijke OV-chipkaart. Bij het aanvragen van een vervangende Persoonlijke OV-chipkaart gebeurt dit automatisch.

2. Reissaldo

Online kunt u via de link : OV-chipkaart vervangen of beëindigen het reis-saldo terugvragen. Het reissaldo van uw oude OV-chipkaart wordt dan gestort op de bankrekening die u heeft aangegeven op het formulier.

3. Automatisch opladen

U kunt uw rekeningnummer of bedrag op elk gewenst moment snel online wijzigen in Mijn OV-chipkaart. Ook kunt u Automatisch opladen in Mijn OV-chipkaart beëindigen.

Automatisch opladen online wijzigen of beëindigen.

Vraag een nieuwe persoonlijke OV-chipkaart aan

Met het beëindigen van uw oude OV-chipkaart heeft u echter nog geen nieuwe kaart. Een nieuwe kaart kunt u gemakkelijk aanvragen met behulp van het Aanvraagpakket persoonlijke OV-chipkaart. U ontvangt daarna een nieuwe persoonlijke OV-chipkaart zonder saldo of reisproducten. De procedure voor het overzetten van uw reisproduct van uw oude naar uw nieuwe OV-chipkaart verschilt per vervoerder. Ga dus na bij uw vervoerder hoe u uw reisproduct kunt overzetten.